joi, 22 mai 2008

De ce nu se spala romanii?

Am ascultat astazi o discutie pe tema mirosurilor la radio si m-am bucurat. Totul a inceput de la mirosurile din tren, gara, autobuz, troleu etc si mi-a placut atat de tare incat am uitat total de duhoarea celui care statea langa mine (am uitat sa mentionez ca eram in autobuz). M-am simtit bine sa vad ca se cauta solutii pentru chestia asta dar m-am intristat din nou cand am urcat in troleu. Si asta pentru ca noi, muritorii de rand care nu avem masina, in momentele alea credem in Dumnezeu, numai sa-l faca pe tiganu ala nespalat sa coboare la urmatoarea statie!!! Si asta se intampla zilnic incat deja nu ma mai mira. Nu ma deranjeaza un tigan care-ti muta nasu' din loc sau un tataie care nu s-a spalat de pe timpu' razboiului ci cand vad sau mai bine zis miros fete tinere sau baieti tineri care nu se spala din simpla nesimtire. Cauza o stim toti, depinde cum suntem crescuti, cum suntem invatati.
Cica in ultimul an a scazut vanzarea de sapun... dar a crescut cea de parfum. Nu mai conteaza ca putim da' da-ne draq, ne parfumam! Cam asa sunt toate lucrurile in Romania... ce rost are sa te mai speli si sa rezolvi problema cand poti sa o acoperi si sa lasi spalatu' pentru alta zi? Zi suna bine.... e grav cand se transforma in saptamana, luna...
Deci pana la urma, de ce nu se spala romanii? Sau ce trebuie sa facem sa-i convingem sa se spele? Ma gandeam sa incep o campanie antijeg. Ce sa fac? Sa pun afise pe fiecare stalp, sa impart sapunuri si braduti parfumati gratis, sa le platesc facturile la apa? Sa nu mai spun si cuvantul magic... DEODORANT! Deocamdata nu pot decat sa le tip in fata: SPALA-TE bro! PUTI!
Radem, glumim... da' astia ne fac tara de kkt si noi le permitem. Eu personal i-as lega pe toti astia si i-as spala cu forta. Asa... spre binele tuturor. Daca vi se pare ca vorbesc aiurea, ne vedem in statie la 100!
Si nu uita! TRANSPIRATIA STRICA REPUTATIA!

4 comentarii:

Anonim spunea...

eu as avea alta sugestie...in statie la 40/43...daca vrei cu adevarat sa traiesti la extrem

Geo_C spunea...

ok, am inteles. ma duc sa ma spal...
nu stiu daca cei care citesc acest post fac parte din categoria despre care se vorbeste. dar o campanie nationala "spala-te, romane!" este buna. aceasta ar trebui totusi sa se supuna campaniei "desteapta-te romane - esti prost de puti", slogan care poate fi folosit si la propriu si la figurat pentru ca noul roman tiganizat "cultiva" (nu ca ar sti ce inseamna asta) incultura. dar depasim subiectul...
am plecat ca nu mai gasesc apa si azi era ziua din luna cand ma spal...

Anonim spunea...

...imi place asta cu "desteapta-te romane - esti prost de puti" :)) ... e un slogan ce cred ca ar prinde. radem, radem la vederea lui dar ne doare! ca e vb de noi ca societate in general. nu are importanta in ce staie - de autobus, tramvai, metrou, etc. - ne intalnim, tot sistemul de transport in comun "pute". dar cand vb despre asta tre' sa avem in vedere unele aspecte: educatie, nivel de trai, anotimp, etc. Si sa nu uitam ca majoritatea mijloacelor de transport nu au nici macar un sistem de ventilatie. in fine. avem o tara si cu aia defilam. succes.

Mihai spunea...

:) vine din istorie. pentru ca romania nu a avut identitate culturala. si-a creat una. iar modelul imprumutat a fost cel francez. pasoptistii imprumutau de la francezi stilul de a scrie, de a vorbi, notiuni de arta si concepte ideologice; romanii din zilele noastre privesc cu nostalgie in urma, in franta medievala, unde circula vorba ca apa scade imunitatea. drept urmare se spalau doar de doua ori pe an. ce romani erau si francezii astia din evu' mediu...